Judith Krom
Judith Krom heeft zich de afgelopen jaren onvermoeibaar ingezet voor de bescherming van dieren en hun leefomgeving, een schone en leefbare stad en sociale rechtvaardigheid. Haar voorstel om de belangen van dieren structureel mee te nemen in alle gemeentelijke beleidsbeslissingen kreeg brede steun in de gemeenteraad. Ze pleitte met succes voor duurzamere en gezondere kantines bij grote Amsterdamse werkgevers als ziekenhuizen en onderwijsinstellingen. Ook heeft de gemeenteraad ingestemd met het voorstel om bij de belangen van natuur beter te betrekken in gemeentelijke besluitvorming. Naast rechten voor de natuur, strijdt Judith ook voor sociale rechtvaardigheid. Zo worden door haar inzet worden daklozen niet langer beboet voor buitenslapen en komen er meer gerichtere opvangplekken.