Geen gebruik van dieren voor vermaak

Koetspaarden die in de warme, drukke binnenstad toeristen vervoeren. Of rendieren die op de Wallen reclame moeten maken voor onderbroeken. Dankzij de inzet van de Partij voor de Dieren is er een verbod ingesteld op het maken van reclame met dieren in het verkeer en ook de standplaatsen van koetspaarden op de Dam zijn opgeheven.

Als het aan de Partij voor de Dieren ligt worden evenementen met dieren niet meer toegestaan, zodra dit wettelijk mogelijk is. Tot die tijd blijft Amsterdam het gebruik van dieren ontmoedigen via de communicatie met organisatoren en via een vergunningsplicht voor het gebruik van dieren bij evenementen. En bij misstanden – zoals bij muziekfeesten in de Hollandsche Manege – bevragen we direct het college.

Geen gebruik van dieren voor vermaak

• Geen koetspaarden voor toeristisch vermaak

Vele jaren stonden er in weer en wind en bij hete temperaturen koetspaarden op de drukke Dam om toeristen te vervoeren. De Partij voor de Dieren heeft lang aandacht gevraagd voor het dierenwelzijn van de paarden. De standplaatsen van koetspaarden voor personenvervoer zijn met succes opgeheven.

• Evenementen met dieren worden ontmoedigd

Amsterdam ontmoedigt het gebruik van dieren bij evenementen via de communicatie met organisatoren en via een vergunningsplicht.