Sociaal ondernemen

Vervuiler betaalt

In onze aanpak kijken we niet alleen naar inwoners, maar ook naar het bedrijfsleven. Daarom worden zeer vervuilende bedrijven geweerd uit de gemeente. De rest van de bedrijven betalen zelf voor hun eigen vervuiling, te beginnen bij de afvalverwerking. In de verschillende adviesraden hanteren we het principe 'lobby eruit, burger erin'.