Meer plantaardige eiwitten

Boeren worden gestimuleerd om plantaardige eiwitten te telen voor menselijke consumptie. In plaats van vlaktes met engels raaigras bedoel voor de vee-industrie, gaan boeren plantaardige eiwitten produceren, daar waar de grond dit toestaat. 

Ook de gemeente geeft het goede voorbeeld. In de kantines van de gemeente wordt alleen nog plantaardig voedsel geserveerd, evenementen worden plantaardiger en de gemeente pakt haar rol om in de horeca en publieke instellingen zoals scholen, buurthuizen en ziekenhuizen voor meer plantaardige opties te zorgen.